betyg 3

Intensivkur med strålande effekt

Recension av Recipe for men Under Eye Patches

Här kom en intensivkur som är riktigt bra. Ja – de har en strålande effekt. Jag har under en längre tid använt en riktigt dyr ögonkräm som stramar upp både påsar och veck under ögonen. Men här kommer en intensivkur som är minst lika bra.

Jag rekommenderar den glatt till de som, liksom jag, har lite för trevligt nån kväll och ändå måste se lite pigg ut på morgonen därpå. Dessa funkar bra.

Men samtidigt måste jag erkänna att mitt största problem dessa veckor då jag testat ”Under Eye Patches” var tiden! Hur i all sin dar ska jag få tid att i 20 – 40 minuter sitta still med plastbitar fastklibbat under mina ögon. Inte nog med att det utmanar min självdistans att utsätta mig för denna behandling – att dessutom måsta hitta så långt tidspass då ingen av mina barn kommer och skrattar åt mig eller att lyckas undvika att hustrun med ett snett leende glider förbi, är näst intill omöjligt. Jag inser att det blir på hotellrummen när jag är ute och reser som jag kan ta mig stunden att lägga dessa kuddar på plats. Men det ska du tro – nog kom en städerska just då och ville städa mitt rum – hon tittade misstänksamt på mig när jag hade två vita, kladdiga plastkuddar under mina ögon….

ögonmasker för mörka ringar under ögonen

Recipe for men Under Eye Patches, ögonmasker som behandlar samt reducerar svullnader och mörka ringar under ögonen.

Men detta till trots måste jag upprepa: de var verkligen effektiva. För mig ersätter de inte den dagliga ögonkrämen som jag behöver för att inte hitta mina påsar jäms med knäskålarna, men de är en riktigt bra ”pick-me-up” (i bokstavlig bemärkelse) efter en trevlig kväll.

Konsistensen är lite speciell. Det är lite kladd och lite sladder men efter första försöket är det inga större problem. Summa sumarum: jepp – ha ett paket eller två i skåpet redo för den där morgonen efter en riktigt trevlig kväll eller allt för kort natt, då man ska vara inför folk dagen därpå.

Betyget blir en trea – fyra för effekt, men tvåa för tillgänglighet (konsistens och tid för behandling).


1 reply »

  1. Hej!

    Thomas skriver ” Jag har under en längre tid använt en riktigt dyr ögonkräm som stramar upp både påsar och veck under ögonen. ”

    Vilken kräm är det?

Kommentera

