betyg 2

Medelmåttigt och dyrt

Recension av Philip B Shin-Aid Pomade

Jag har liksom många andra alltid haft svårt att hitta ett riktigt bra hårvax. Vissa produkter har klarat sig under en period, men efter ett tag har jag tröttnat på doften, hållbarheten, känslan, eller något annat. Därför är det förmodligen inom hårstylingprodukter som jag är mest kritisk när det gäller grooming.

Philip B Shin-Aid Pomade är mot denna bakgrund ”helt okej”. Varken mer eller mindre. Ett stort plus för den fräscha och vuxna citrusklingande doften (det finns alldeles för många konkurrenter som luktar Hubba Bubba). Substansen är vit, med en konsistens som är som en klick Bregott direkt ur kylen, det vill säga fast men ändå mjuk. Vaxet har de fått både vaxets och hårgeléns goda egenskaper, eftersom det ger en bra stadga, men samtidigt inte klibbar. Det känns kort och gott bra att jobba med. Jag har testat att ha produkten i såväl vått som handdukstorkat och torrt hår. Det sistnämnda är helt klart att föredra för då uppnår håret en lagom glans och bra stadga. I de övriga tillstånden blir håret med lite vax i alldeles för glansigt i mitt tycke.

hårvax

Vaxet sitter i bra hela dagen och känns naturligt, precis som produktbeskrivningen säger. Det ger mig dock ingen komplett känsla, förmodligen eftersom jag i grund och botten ogillar för mycket glans i håret. Det finns betydligt billigare konkurrenter som jag tycker har bättre egenskaper overall. Philip B Shin-Aid Pomade är totalt sett ett habilt vax, men tillhör inte de bättre hårstylingprodukterna jag testat.

Ordinarie pris på burken är 350 kr. Det för ett vax extremt höga priset drar ner betyget ordentligt. Jag väljer fortsättningsvis att inte köpa Philip B Shin-Aid Pomade eftersom jag uppfattar det som medelmåttigt och dyrt.  /TestPilot André, 30 år

2 replies »

  1. Hej! Björn Axén Fiber Fudge kan jag verkligen rekommendera. Den är billig och riktigt bra. Sen gillar jag KMS Hairplay Hyper Paste och KMS Hairplay Molding Paste. KMS är lite dyrare än Björn Axén. Beror lite på vad du vill ha, men om du gillar grejer som inte glänser alltför mycket så är någon av dessa tre absolut värda att testa.

Kommentera

