betyg 5

Lite som Askungen…

Recension av Dr. Brandt Pores No More Vacuum Cleaner

Eftersom jag har ganska fet hud i T-Zonen så blev jag oerhört förtjust när jag fick reda på att jag skulle testa Dr. Brandt Pores No More Vacuum Cleaner. Jag har haft väldigt bra erfarenhet av Dr. Brandts tidigare produkter och jag blev inte besviken denna gång heller. Vacuum Cleaner är en djuprengörande ansiktsmask som tar bort orenheter och överskottsfett. Den avlägsnar pormaskar samtidigt som den märkbart minskar porstorleken.

Börja med att rengöra huden med din favoritcleanser. Stryk sedan på ett tunt lager av Dr. Brandts mirakelmask på problemområdena, vänta 5-10 minuter, skölj av och voilá, din normalt feta hy känns lika len och slät som vilken annan del av ansiktet som helst. Avsluta som vanligt med en moisturizer.

dr brandt ansiktsmask

Masken är ett nöje att använda, den luktar gott och det är skönt lätt att stryka på den vita gelen (smidig konsistens). Efter en stund uppstår en kylande effekt där man applicerat gelen och den blir blå(!) när den börjar stelna. Redan första gången jag använde masken kände jag att den skulle hålla vad den lovat och detta var innan jag ens sköljt av masken! Den kan självklart inte radera bort några porer men den stramar åt och gör mindre porer omärkbara. Dessutom kommer masken förpackad i en av de snyggaste behållarna för masker som jag någonsin sett.

Det enda negativa jag kan hitta är väl priset. 495:- för 30 g kan kännas som ganska mycket och drar tyvärr ner betyget. Visserligen behöver den bara appliceras på problemområden, så man bör jämföra priset med en motsvarande mask i större mängd. Men även då känns den lite dyr.

För att sammanfatta så skulle man kunna säga att Dr. Brandt Pores No More Vacuum Cleaner är en mask som håller vad den lovar. Den är lite dyr men har man fet eller blandhy och längtar efter känslan av en normal hy utan pormaskar ska man definitivt prova detta.

Man känner sig lite som en pojkaktig Askunge… med glas-sneakern på.

 

PS. Dr. Brandts produkter används även av kvinnor så tänk på att låsa in gelen när du införskaffat dig den! DS.

3 replies »

  1. Ansiktsmasker hjälper oftast på en gång, i vissa fall efter 2-3ggr.
    vad jag har hört om den där så hjälper den på direkten. var noga med att du har rätt ansiktskräm sen efteråt, och att du tvättar ansiktet innan du använder den.

    MVH// Andreas Modin, Testpilot

  2. Hej CJ!
    Det är ju säkert lite individuellt men just pormaskarna försvann för mig redan vid första användandet! Däremot måste man ju fortsätta använda masken för att resultatet ska hålla i sig. Dr. Brandt rekommenderar 2-3 ggr i veckan. Jag använder den nån gång i veckan eller om det är nån särskild tillställning jag ska gå på. En gång i veckan är egentligen lite för lite för mig för att hålla pormaskerna borta under hela veckan. Men masken torkar ut lite och vädret nu är redan ganska torrt så jag tänker mig att jag tar det lugnt med den.

  3. Kul. Något jag har funderat på att köpa iom att jag har fet hy på näsan och pannan. Men funkar den verkligen så bra på pormaskar? Märker man resultat direkt eller tar det några gånger?

Kommentera

