betyg 2

”Mycket bra näs-och öronhårsklippare”

Recension av Remington Groom Nose & Ear Clipper Hi-Def

Det här är en kombinerad näshårstrimmer och trimmer för polisonger och ögonbryn. Ja, vad skall man säga, kartongen ger intryck av att du kan skapa de mest fantasirika designer på ditt skägg och hår, men verkligheten ser annorlunda ut.

Först testade jag att ta bort näshår och öronhår, till detta är denna produkten helt suverän, inga obehag eller ryckta hårstrån, som andra produkter kan ge. När det sedan kom till att frisera skägget, blev det något annat, kanske handlar det om hårdheten på skägget. Hur jag än vinklade produkten och testade mot-eller medhårs, så uppnådde inte jag det resultat jag var ute efter. En viss kantfrisering lyckades jag få till, men med rakhyvel kan du få ett minst lika gott resultat. Denna produkt är inget verktyg du kan använda om du har stressigt och du vill snygga till goatee innan du går till jobbet, du får räkna med minst 15-20 minuter för att få ett fullgott resultat. Instruktionerna som medföljde följde jag, men effekten uppnådde jag inte, tror det handlar mycket om skäggets kvalité, av den anledningen skall jag nog inte helt döma ut produkten, utan det bästa du kan göra är att testa.

remington precisionstrimmer

Skäggkantstrimning in action!

Du får en mycket bra näs-och öronhårsklippare, samt friserar nack-och polisonger utan större problem. Prismässigt tycker jag att den ligger hyfsat okej, men är du ute efter en näs-och öronhårsklippare, kan du säkert hitta en billigare, som fungerar minst lika bra. Snygg design är inte allt!

Så för design och pris hamnar Remingtons produkt på 3+, för effekt 2.

testpilot anders

1 reply »

  1. Remingtons trimmer är framför allt till för att snygga till kanterna, inte för att trimma ner själva skägget till önskad längd. Men det var väl precis det som Anders upptäckte under testperioden!

Kommentera

