betyg 3

Myego tog min oskuld

Recension av Myego Cover Select

Myego Cover Select, en flytande concealer i penselform som ljusar upp mörka ringar under ögonen och jämnar ut hudtonen. Den innehåller ljusreflekterande partiklar och kan även användas till missfärgningar på övriga huden. Pris 295 kr.

myego cover select

Det första jag tänkte när jag såg den snygga svarta pennan var: hur gör jag? Och jag tror knappast jag är ensam om att vara oskuld på området. När använde du en concealer senast? Nä, tänkte just det. Första gången är ju inte alltid så bra och så även i det här fallet. Jag tryckte på knappen och penslade och penslade. Och ingenting hände. Först tänkte jag att pennan kanske innehöll någon osynlig magisk vätska som genom ett under skulle få de mörka ringarna under ögonen att försvinna. Som om pennan i själva verket var en trollstav, och nu gällde det bara att säga rätt magiska formel. Jag kände mig inte lite dum när färgen sen kom.

Men för mig har doseringen varit lite av ett problem. Man får ha tålamod helt enkelt, och när väl färgen kommer är det lite av ketchupeffekt över det hela. Myego Cover Select finns i en färgnyans som sägs passa de flesta hudnyanser. Har man lite mörkare hud eller som jag, tittat lite väl djupt i brun-utan-sol flaskan, så kan det upplevas som ett problem. Åtminstone två nyanser till borde väl Myego kunna tillhandahålla, en lite ljusare och en lite mörkare. Med dessa reservationer måste jag ändå säga att resultatet blev ganska bra. Framförallt i området precis under ögat där ju färgtonen har mindre betydelse. Concealern smälter bra in i huden efter lite mjukt ringfingerduttande. Men för perfekt resultat kände jag mig tvungen att lägga på lite mineralpuder.

Jag är inte helt såld på produkten och 300 kronor känns lite dyrt med tanke på effekten man får, men helt klart ett trevligt tillskott till badrumsskåpet för den som har råd.  /TestPilot Jesper, 36 år

groomingbetyg3

Kommentera

