betyg 4

Retroinspirerad utstickare

Recension av L’Occitane Eau de L’Occitan Edt

Jag har använt en hel del ur L’Occitane’s sortiment tidigare men här bekantar jag mig för första gången med en av deras herrdofter. Precis som de övriga produkterna kan man inte låta bli att bli charmad av den retroinspirerade flaskan som för tankarna till ett äldre sydeuropeiskt apotek eller ett genuint gammalt parfymeri .

l'occitane_eau_de_l'occitan_edt

Med toppar av lavendel och svartpeppar och en framträdande doft av mysk kan man lätt tro att det blir för sött och kvalmigt. Så är inte fallet. Kompositionen mellan blommor och kryddor står i perfekt balans, doften är distinkt, utan att bli påträngande och jag skulle tveklöst kalla denna doft för en stilren unisexdoft, då mina kvinnliga bekanta blivit överförtjusta i den. Här får du en riktigt bra eau de toilette för alla tillfällen till ett rimligt pris. Med alla komplimanger och glada tillrop kring dessa droppar blir den här bekantskapen definitivt något att minnas.

groomingbetyg4

Lämna en kommentar