4VOO

Kanadensare kan

Recension av Deep Exfoliating Scrub & Energizing Mask

Den här omgången blev det ett par kanadensare som skulle testköras. Deep Exfoliating Scrub och Energizing Mask, båda från märket 4VOO som uttalas ”forvous” och inte ”forvhundred” som jag tidigare trodde. Detta är ett av få märken på marknaden som är framtaget för ett klimat som liknar det vi har här.

Jag är nog inte den enda i Sverige som tycker att huden blir konstig vintertid. Speciellt inte på våra vintrar då det ena stunden är iskallt och i andra rätt milt. För min del betyder det en hud som är något förvirrad. Detta resulterar i partier i ansiktet som är torra och stramar samtidigt som vissa partier känns oljiga. Riktigt irriterande! Därför kan det vara bra med en vägvisare som tar bort förvirringen och jag kan tala om att kanadensarna, dem kan helt enkelt. Riktigt fräscha förpackningar som pimpar var mans badrumshylla, fast med en mer exklusiv touch. Båda produkterna är förpackade i en glasburk med skruvlock. Visst är det snyggt, men jag föredrar nog vanliga flaskor eller tuber med snabbkork. Det är väldigt lätt att ta för mycket av produkterna när man ska i och gräva med fingrarna.

4voo scrub + mask

Deep Exfoliating Scrub, kärlek vid första användningen. Vilken känsla, vilken doft och vilket resultat. Scruben innehåller aluminiumkristaller som slipar och jämnar ut huden. Det känns som miljoner superfina sandkorn som polerar huden och gör den fri från döda hudceller. Första gången jag kände lukten påminde den om damparfym. Men nu efter att ha luktat på den några gånger känns den mer manlig, ”kostymmanlig”. Doften är mjuk och blommig. Redan efter första användningen kändes min hud mycket fräschare och slätare. Det är synd att den inte ska användas varje dag!

Energizing Mask som ska läggas på efter scruben ger det som huden behöver för att klara av våra speciella vintrar. Den innehåller en mängd ingredienser som skyddar huden och tillför den fukt. Precis vad dessa kyliga tider kräver. Masken doftar precis likadant som scruben och den är lätt att stryka på. Jag tar en väldigt liten mängd, precis så att man kan se att man lagt någonting på huden. Sedan får den sitta 10 minuter och göra sitt. Känslan efter förstärker bara det som scruben redan åstadkommit men huden känns mer jämnt återfuktad. Jag upplever inte längre några torra partier och de oljiga partierna har minskat.

Priset ligger på 589 kr styck vilket känns som en hel del. Resultatet talar för att de är värda  det och de är även dryga. Jag har testat ett stort antal olika scrubar och masker utan att bli direkt överförtjust men nu är jag helt såld. Betyget blir en 4 då jag tycker det är lite meckigt med burkar och för att priset trots allt är lite högt.

2 svar »

  1. Jag tycker att lystern har blivit klarare, mer jämn ton i huden. Porerna blir mindre synbara, speciellt efter att ha använt ansiktsmasken. Huden känns väldigt pigg och fräsch och effekten varar ett par dagar 🙂

  2. Länge funderat över att köpa dessa två från 4voo. Blir väl till att införskaffa och känna efter.

    Antar att lystern blev fin i huden?

    Hur såg det ut med pormaskar? Bättre efter en omgång med dessa produkter?

    God Jul.

Lämna en kommentar